Wednesday, June 29, 2016

Weekly Challenge #273: "Tangle Remix"

This week The DIVA's challenge is to go back into our stash of tiles and find one that we could spruce up or remix and give it a shiny fresh coat of Pigma Micron!
It was rather difficult for me because most of my tiles are too busy and it's difficult to clear the extra. I had one that I had copied before completing it. But I'm not sure that the remix had upgrade it !

Cette semaine le challenge de la DIVA est de reprendre un de nos anciens dessins qui pourrait être amélioré, faire un 'remix' comme on le dit pour une chanson qu'on remet au goût du jour. Ce n'était pas facile pour moi car la plupart du temps mes dessins sont trop  chargés et il est difficile d'effacer le surplus.  J'avais fait une photocopie d'un dessin


avant de l'avoir terminé. C'est donc lui que j'ai choisi mais je ne suis pas sûre de l'avoir amélioré. les 'remix' ne sont pas toujours meilleurs que les originaux !


Voici la première version qui date de novembre 2015.


Et voici une version remixée.

Have a good week.


10 comments:

  1. Both tiles are beautiful, you had already a very sophisticated and nice personal style in 2015, I like them both!

    ReplyDelete
  2. mais si ils sont différents : le premier est déjà abouti, mais le second reprend les lignes générales avec des dessins plus fins, plus précis, tout en nuances, en si peu de temps on constate une progression dans la construction générale du "tile".
    en apparté, sommes-nous très éloignées ? j'habite en Picardie

    ReplyDelete
  3. I like them both too. The second shows confidence, I feel and the first is more delicate. Yup, I just like them both as different takes on the original idea.

    ReplyDelete
  4. Ils sont complètement différents! J'adore le premier deja! Le deuxième est plus nuancé, plus développé. Je les trouve tous les deux superbes!

    ReplyDelete
  5. These are both fantastic! Your eye for composition and most especially, contrast is really striking. Well done!

    ReplyDelete
  6. Both of these are equally as nice. They just have a different flavor. I know what you mean about finding space on some of the older tiles. In the beginning, most of us crammed our tiles full!

    ReplyDelete
  7. So much more contrast is the new one. Well done.

    ReplyDelete
  8. Both are lovely, but I think the new one shows more confidence and drama. Your first one is beautiful and delicate, so I would have a difficult time trying to pick a favorite. They are both beautiful!

    ReplyDelete
  9. You got a more dramatic tile this way! Like that!

    ReplyDelete

Bonne année 2018